Rijden in de Volvo XC40: net zo eenvoudig en natuurlijk als uw smartphone gebruiken

Rijden in de Volvo XC40: net zo eenvoudig en natuurlijk als uw smartphone gebruiken

​Premiumconstructeur Volvo Cars introduceert met de Volvo XC40 niet alleen een nieuwe wagen, maar lanceert met de abonnementsdienst 'Care by Volvo' ook een nieuwe manier om die te gebruiken. Dankzij een vooraf bepaald, vast maandelijks bedrag per land en de mogelijkheid om na 24 maanden van wagen te veranderen maakt Care by Volvo het immers net zo transparant, eenvoudig en natuurlijk om een wagen te hebben als een telefoon.

Zodra de online bestelling is geplaatst, kan de Care by Volvo-klant vertrekken met een nieuwe Volvo, zonder zich zorgen te maken over de gebruikelijke extra kosten: voorschot, verzekering, belastingen, onderhoud en mogelijke prijsverschillen in die producten volgens de leeftijd of locatie van de klant.

Afhankelijk van de locatie in kwestie zal Care by Volvo bovendien een reeks digitale conciërgediensten omvatten, zoals carwash, tanken, parkeerservice of levering van online aankopen in de koffer van de wagen.

Ook zullen XC40-bestuurders als eerste Volvo-klanten hun wagen kunnen delen met vrienden of familie zonder zich te verplaatsen, dankzij de nieuwe digitalesleuteltechnologie. Die deelfunctie is standaard inbegrepen voor Care by Volvo-abonnees.

“Met Care by Volvo vernieuwen we radicaal de aankoopmogelijkheden voor een wagen, door een oplossing aan te bieden op maat van deze tijd. Voor klanten die vandaag abonnementen gewoon zijn voor allerlei diensten kan het traditionele systeem om een wagen aan te kopen en te bezitten complex lijken. Care by Volvo is dan de oplossing", zegt Håkan Samuelsson, President en CEO van Volvo Cars.

De nieuwe XC40, die deze week wordt gelanceerd in Milaan, is het eerste model waarvoor de dienst Care by Volvo beschikbaar is. In een latere fase zal het aanbod worden uitgebreid met andere Volvo-modellen en nieuwe digitale diensten.

Care by Volvo is een concept dat geleidelijk aan zal evolueren. De belangrijkste doelstelling bestaat erin de klant weer dat gevoel van vrijheid te bezorgen waarmee een wagen verbonden is.

"Met Care by Volvo bieden we de klant een transparante premiumervaring op het vlak van mobiliteit. Via dit systeem met vaste maandelijkse bedragen wil Volvo Cars de klant een reëel alternatief bieden voor het kopen of huren op lange termijn van een wagen. De tijd van onze klanten is kostbaar en dankzij deze dienstverlening maken we elke dag tijd vrij die de klant aan andere zaken kan besteden. Het komt erop neer dat we het leven telkens weer proberen te vereenvoudigen”, zegt Thomas Andersson, Vice President Care by Volvo bij Volvo Cars.

Begin september kondigde Volvo de overname aan van het platform, de technologie en de strategische medewerkers van Luxe, een premiumservice voor conciërge- en parkeerdiensten in de Verenigde Staten. Die acquisitie is alweer een voorbeeld van de manier waarop Volvo de digitale klantenervaring voortdurend verder wil ontwikkelen.

Care by Volvo zal in eerste instantie worden aangeboden aan klanten van de nieuwe Volvo XC40 op de volgende markten: Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Spanje, Italië, Noorwegen, Polen en de Verenigde Staten. Andere markten volgen in een latere fase.