Volvo Cars lanceert haal- en brengdienst voor wagenonderhoud Volvo Valet in Europa

Volvo Cars lanceert haal- en brengdienst voor wagenonderhoud Volvo Valet in Europa

Na de succesvolle introductie in de Verenigde Staten lanceert Volvo Cars vandaag nu ook zijn nieuwe haal- en brengdienst voor wagenonderhoud, Volvo Valet, op een aantal Europese markten.

De premium Volvo Valet-dienst weerspiegelt de realiteit van de aanhoudende coronavirus­pandemie en biedt klanten een veilige en contactloze optie om hun wagen veilig en comfortabel vanuit hun eigen huis te laten onderhouden of repareren.

De Volvo Valet-dienst is eenvoudig en praktisch. Nadat klanten een afspraak hebben gemaakt met hun verdeler, wordt de wagen bij hen thuis op het afgesproken tijdstip opgehaald en na de onderhoudsbeurt teruggebracht.

De Volvo Valet-dienst omvat ook een speciale app, ontwikkeld door de software-ingenieurs van Volvo Cars in Silicon Valley, waarin klanten de locatie van hun wagen in real time kunnen volgen en op de hoogte worden gehouden over de voortgang van het onderhoudsproces.

De eerste markt in Europa waarop Volvo Valet werd geïntroduceerd was het Verenigd Koninkrijk, waar de dienst nu al een aantal weken wordt aangeboden. Andere belangrijke markten waar de dienst wordt aangeboden zijn Duitsland, Belux (Volvo Car Belux lanceert Volvo Valet begin juli), Frankrijk, Spanje en Zwitserland.

“Met de Volvo Valet-dienst geven we klanten de flexibiliteit en het gemak die ze nodig hebben in deze moeilijke tijden”, aldus Björn Annwall, hoofd van EMEA bij Volvo Cars. “Het is een goed voorbeeld van hoe we bij Volvo steeds het welzijn en de veiligheid van mensen centraal stellen in alles wat we doen.”

De Volvo Valet-dienst werd eerder dit jaar geïntroduceerd in de Verenigde Staten en was een groot succes onder de deelnemende verdelers omdat Volvo Cars klanten helpt hun weg te vinden door de gevolgen van de aanhoudende pandemie.

In China wordt een vergelijkbare premium valet-dienst voor wagenonderhoud aan Volvo-klanten aangeboden via WeChat, het populaire mobiele platform dat door Chinese consumenten voor een reeks verschillende diensten wordt gebruikt.

Vorige maand lanceerde Volvo Cars ook de Stay Home Store, een nieuw online verkoopconcept waarmee klanten op markten in Europese landen waar een lockdown geldt een nieuwe Volvo kunnen kopen of leasen zonder fysiek een bezoek te moeten brengen aan een verdeler.

Het Stay Home Store-concept maakt gebruik van de bestaande online salestool van Volvo Cars en biedt klanten en dealers een nieuw, transparant en gebruiksvriendelijk platform waar ze de interactie met elkaar kunnen aangaan zonder elkaar in het echt te moeten ontmoeten.

Klanten kunnen onmiddellijk een reeks aantrekkelijke op voorhand onderhandelde prijzen en leaseprijzen voor nieuwe Volvo’s bekijken en er een keuze uit maken. Gezien het huidige economische klimaat biedt het Stay Home Store-concept kopers ook extra flexibele opties zoals een aankoop zonder voorschot of periodes waarin de betaling van de autolening wordt opgeschort.